تبصره ۱: توجه به مفاهیم ذیل در محتوای تولید متناسب با محتوای کتابهای درسی:
* آموزش شهروندی، محیطزیست و علوم زمین، مهارتهای زندگی و حقوق بشر جهانی و اسلامی، سیاستهای جمعیتی، زیستفناوری، ریز فناوری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، ادبیات و رسمالخط فارسی و تفكر و خلاقیت و نوآوری، اصلاح الگوی مصرف و اقتصاد مقاومتی- معرفی حرف هنر و جغرافیا به تناسب شرایط اقلیمی و جغرافیایی استانها و مناطق روستایی و عشایری -ویژگیها، نیازها و وظایف خانواده؛
** مضامین توحید، معاد و ولایت و انتظار و...عدل مهدوی / تقویت ایمان، بصیرت دینی، فرهنگ نیكوكاری، تعاون، مشارکتپذیری و مشارکتجویی تقویت باور و روحیه مسئولیتپذیری-تعمیق فرهنگ عفاف، حیا و حجاب و ارزشهای انقلاب اسلامی- آداب و سبك زندگی اسلامی – ایرانی، هویت ایرانی اسلامی؛
*** محیطزیست و سلامت و بهداشت جسمی و روانی دانشآموزان، ناهنجاریهای اجتماعی، روحیه مسئولیتپذیری - اقتضائات هویت جنسیتی (پسران و دختران) از شرکتکنندگان محترم انتظار میرود مواد و رسانههای تولیدشده خود را پیرامون آن دسته از مفاهیم کتابهای درسی یک پایه / دوره تحصیلی که از نظر تدریس و یادگیری نیازمند توجه بیشتر بوده و تشخیص داده میشود که وجود مواد و رسانهها میتواند به غنیسازی محتوای کتاب درسی و تسهیل امر یادگیری کمک نماید، سازمان داده و نسبت به تولید آن اقدام نمایند.
تبصره 2: شرکتکنندگان شاغل در واحدهای سازمانی استثنایی (مدارس یا اداره) میتوانند آثار خود را بهصورت آزاد و بدون در نظر گرفتن گروه استثنایی شغلی خود، در قالب موضوعات مندرج در شیوهنامه ارائه دهند.
اطلاعات بیشتر را در فایل "موضوعات مورد پذیرش در دومین جشنواره توليد محتوای الكترونيكی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه (مدارس استثنایی)" میتوانید مشاهده نمایید.